hits

Norges drligste nettbutikk

Jeg har handlet i diverse nettbutikker i renes lp. Mange butikker har en profesjonell holdning til kundene og behandler oss med god service og respekt, men s har du de f andre som overkjrer kundene, og som rett og slett blser i om kunden er fornyd. En slik nettbutikk er NetonNet. Jeg vil pst at de ikke bare muligens har Norges, men kanskje verdens drligste nettbutikk nr det kommer til kundeservice, der de vil beskylde deg for bde lgn og annen faenskap.

Jeg har vrt fast kunde hos NetonNet i flere r, og har vrt fornyd med priser, produker og levering. Snn sett var nettbutikken ok. Men det er helt til et produkt ikke virker. Da vil du bli mtt med avsky, stillhet og med pstand om bedrageri.

Jeg kjpte en Canon printer 24.november 2016. Printeren jeg hadde fra fr fungerte ikke som den skulle, og jeg hadde holdt p i mnedsvis med forske f den til virke, men mtte gi opp. Derfor gikk jeg til innkjp av en ny printer, men s fungerte heller ikke den. Derfor sendte jeg dette flgeskrivet sammen med returen av printeren:

Til NetonNet - Bytting av printer

Hei, denne Canon-printeren har nrmest  gitt meg hjerteinfarkt. Den har virket litt, s stoppet opp. Den har skrevet ut halve sider, og hele sider. Den har stoppet opp i 10 minutter s for skrive ut 1/8 dels side s for streike igjen. Jeg har installert   programvare, drivere flere ganger, men ingenting hjelper.

Jeg nsker aldri se denne skriveren igjen og nsker bytte. Det som er merkelig med denne skriveren er at man til tider tror den virker, mens ved neste forsk, s streiker den igjen og igjen. Hvis dere skal ha en sjanse til reparere den s m den derfor prves ut i flere uker. For den kan plutselig virke en stund, men riktignok bare en kort stund. Det klokeste er nok kassere denne p nrmeste spleplass. Jeg nsker som nevnt bytte til en annen skriver. Regner med at dere I s tilfelle avregner og trekker fra lidelser samt transportutgifter I forbindelse med dette horrible produktet.

 

Jeg sa alts klart i fra at jeg ikke nsket denne skriveren tilbake. Men s ble det helt stille fra NetonNet.

Jeg sendte en mail til de etter ha venter noen uker. Men fikk fortsatt ikke svar fra dem. Jeg sendte p nytt en epost, men de svarte fortsatt ikke p henvendelsen min. Jeg lot det g ytterligere litt tid, s tok jeg telefonkontakt og spurte hva som skjedde med printeren og hvorfor de ikke svarte meg. Her er svaret fra en svrt uforskammet kundebehandler p svensk.

  • Jeg vet ikke hur det gr med din printer, du fr kanskje svar  i morgen, eller om en vecka eller en annan gng.
  • En annen gang, spurte jeg, jeg trenger skriveren n, og det har gtt mange uker allerede. Damen p kundeservice ble mektig irritert og ville legge p, men hun svarte.
  • Det kan ta tid, jeg vet ikke hvordan det gr med din skriver! Hun kunne alts ikke engang yte servicen med gi meg svar p hvordan det gikk, og hvor lang tid dette ville ta.

P grunn av dette svaret som ikke ga meg noen svar, og etter n ha ventet i mneder uten en oppegende skriver, s jeg meg ndt til kjpe meg enda en ny printer.

Les ogs: Verdens beste by

Men s litt senere fr jeg en mail fra NetonNet om printeren plutselig var reparert og at de sender den tilbake. Jeg skrev da tilbake at de ikke trengte dette i og med at jeg hadde kjpt meg ny skriver, og at nr jeg kontaktet de s kunne faktisk de ikke si noe om retur av den delagte skriveren eller hvor lang tid dette ville ta.

Men da mente de at det var jeg selv som hadde skyld i denne forsinkelsen, men uten begrunne hvorfor. Jeg ventet alts i mneder p svar uten hre noe, og nr jeg frst fikk kontakt s var svaret fra kundeservice: 

- Du fr kanskje svar om en dag, om en uke eller kanskje en annen gang!

Siden den gang har jeg gjentatte ganger hatt kontakt med kundeservice der de hevder at de ikke har gjort noe galt, de vil heller ikke refundere pengene for den returnerte printeren som de fortsatt har i sin varetekt.

Printeren i seg selv var ikke s dyr, under en tusenlapp, men jeg merker jeg blir mektig irritert og faktisk litt maktesls fordi de utver en overkjring av meg og kundene sine som jeg aldri har opplevd tidligere. Jeg ba derfor om en prat med daglig leder, s kanskje hun ville gi et mer serist svar.

De lovte da sette meg i kontakt med sjefen for kundeservice, men jeg har fortsatt ikke hrt noe, og n er dette flere mneder siden. De har ikke refundert belpet, de har oversett mine henvendelser, de har kommet med pstander om fusk i form av mailer som ikke skal ha vrt sendt, men som jeg har dokumentert for dem har vrt sendt. P toppen av det hele skriver de i en e.post at jeg hadde et ansvar med si i fra om at printeren ikke virket som den skal. At jeg har skrevet to purringer og mailer samt fulgt opp p telefon, det er noe de velger overkjre og helt overse. De avslutter med fortelle at jeg m gjerne sende saken inn til forbrukerombudet, men at da tar saken minst seks mneder. Dette gjr de med all viten om at jeg trenger printer omgende.

Kort summert, s kan jeg ikke huske bli mtt med drligere kundeservice enn det jeg har opplevd i denne saken, og jeg oppfordrer alle til droppe denne nettbutikken en gang for alle, for om du har kjpt noe fra denne butikken som ikke virker, s kan det bli en svrt dyr affre samt et rent helvete flge opp saken med de nevnte uforskammede personer. Kundeservicen til NetonNet befinner seg ogs i et land utenfor Norge, og de svarer deg alts ikke p norsk. Det er rett og slett i verdt pengene handle hos en s useris aktr som NetonNet er. Jeg tr pst at de har Norges, om ikke verdens drligste kundeservice, med null forstelse og respekt for kundene sine. Derfor kommer jeg til anbefale mine venner og kjente til droppe denne butikken til fordel for andre, jeg nsker ogs leserne mine det aller beste, s da kan vre meget klokt anbefale dere styre unna en nettbutikk som NetonNet, som faktisk gjr sitt ytterste for overkjre og plage kundene sine. Og dette for mindre enn en skarve tusenlapp. De burde faktisk skamme seg. NetonNet omsetter for 6 milliarder svenske kroner i ret.

Jeg kommer til forflge saken videre, s kom gjerne tilbake hit ved en senere anledning for flge utviklingen i saken. 

Les ogs: Hjelp, faren min har hjerteinfarkt! - Fastlegen, beklager vi har lunsj

Man skulle tro og hpet at slik elendig kundebehandling var et engansforseelse, men ut fra NetonNets egen facebookside kan det tyde p en systematisk drlig kundebehandling. Her er noen eksempler, og tro det eller ei, men dette er de siste tilbakemeldingene p deres facebookside og ikke et utdrag av de verste.

- Drittservice.. ingen skjnner hvordan et problem skal lses. Har vrt frem og tilbake de siste 2 mneder men det er fortsatt problem. Yasir

-  Jeg bestilte en hytrykksspyler 20.april som aldri kom frem og etter mye om og men fikk jeg beskjed av deres kundebehandler  fredag 12.Mai at jeg skulle f pengene tilbake. Jeg kjpte ny hytrrykkspyler i butikken dagen etterp i og med at jeg antok at denne saken var lst. Men s feil kunne jeg ta, hytrykkspyleren fra dere dukket opp p postkontoret mandag 15  Dette resulterte i at jeg stod med 2 hytrykkspylere. Endte opp med mtte returnere den til dere og 250kr fattigere. Hva er poenget med gi dere kontonr dersom det bare er trenering av saken? Jeg har handlet mye hos dere, men etter denne utrolig drlige kundeopplevelsen har jeg mistet tiltro til dere som ett serist selskap som setter kunden frst. Tarjei

- Kanskje p tide folk kontakter forbrukerrdet, Hege

- Hei.. Har en refusjonsak fra NetonNet der alt er godkjent men sitter fortsatt venter p 8000kr. Ser at mange andre har samme problemet.. Titt p siden deres.. De har helt sluttet gi svar til kunder med problemer. Og p telefon kan man sitte p vent i opptil en halvtime. Er p tide at dere tar i et tak der n..., Jrgen

- Synes den servicen dere leverer lukter veldig stygt. Fikk bekreftet heving av kjp FR PSKE, men har enn ikke sett noe til pengene jeg har krav p. Snakket med dere for en uke siden, da skulle dere overfre pengene snarlig. Ringte dere igjen i dag, da jeg ikke har ftt noen penger. Men da fikk jeg til svar at dere ikke har satt igang noen tilbakebetaling, og at dere mtte ha kontonummeret mitt. N er tlmodigheten slutt, tar saken til Forbrukerrdet. Drittfirma, siste gang jeg har handlet hos dere. Tina

- NetOnNet godtar ikke reklamasjon og ser ut til ikke refundere for returnert varer- til tross for 5 r reklasjonsfrist.


Har du drlige eller gode erfaringer med en nettbutikk? Skriv gjerne dine erfaringer i kommentarfeltet, s vi fr vite hvilke nettbutikker som er bde gode og drlige. Vi m bruke vr forbrukermakt og styre unna de drlige, s vi kan velge de serise aktrene.

Andre butikker jeg har erfaringer med er:

Gode:

Zalando: Ypperlig service, godt utvalg og gratis frakt og retur.

XXL: Rask levering, fri frakt ved bestilling over 1000 kroner. Minus: Kampanjevarene er ofte i begrenset antall.

 

Drlige: 

Talkmore: Drlig kundeservice, beskylder kundene for urlighet og stoler ikke p dokumantasjon

Inc Club: Elendig retturordning, tok ca tre mneder for retur av blekkpatron, mtte purre mange ganger for feedback

 

Oppdatering i NetonNet-saken 24.04.2017

Etter at artikkelen om NetonNet ble publisert for litt siden, s fikk jeg en telefon fra kundeservicesjef Marie Amdam, der hun beklaget den drlige kundeservicen hos NetonNet. Den gode nyheten til alle NetonNet-kundene er at de har n startet en ny kundeservicetjeneste, som kom i gang 1.mai i r, og som vil vre lokalisert i Norge. P grunn av den flyttingen s lover hun en betydelig bedre kundeservicetjeneste enn den de hadde i Sverige. I min spesifike sak, s la de seg flate og lovet erstatning for skriveren.

Les ogs:

Toppfotballblffen

Her er verdens dyreste og billigste ferieland

Dette kan koste deg dyrt nr du er i utlandet

Mini lanserer sin strste bil noensinne og lover knallpris p hybrid-utgaven​

Koster du mer enn 270.000 kroner, er det ikke sikkert du fr behandling​

Reale menn voldtar ikke

Elbiler trenger flere fordeler

Nordmenn er ikke rasister

 

Tusen takk for at du leser.

Flg meg gjerne p:

Snapchat: renezografos

Facebook

Instagram

Twitter

Hilsen Ren, Kulturdrops

#forbuker #media #nettbutikk #samfunn #norge #kulturdrops #service #norge #maktmisbruk #kundeservice #netonnet

8 kommentarer

Herlig at noen tr trkke de store p foten!

Har selv aldri handlet p NetonNet. Heldigvis kan jeg vel si n.

En nettbutikk jeg derimot har god erfaring med er Dustin Home. For tte mneder siden kjpte jeg en Samsung Galaxy S7 Edge som jeg etter to ukers bruk oppdaget hadde en produksjonsfeil. Jeg meldte ifra om dette til Dustin Home og fikk sendt telefonen avgrde til verkstedet de benytter seg av. Etter kort tid var statusoppdateringen at verkstedet ventet p tilbakemelding fra Samsung. Etter to uker tok jeg igjen kontakt med Dustin Home og sa at jeg simpelthen ikke kunne vente lenger. Da spurte de umiddelbart om jeg ville ha et nytt produkt eller oppheve kjpet. Jeg valgte nytt produkt og har ikke hatt noen grunn til angre p valget siden.

Dustin Home vil penbart krangle mindre med kundene sine enn mange andre aktrer og er derfor til anbefale.

Det beste trikset er legge en lite flatterende kommentar og lavest karakter p prisjakt.no. Da reagerer de.

Bra butikk: Lekekassen. Kjapp forsendelse , har handlet flere ganger. N har ikke jeg hatt reklamasjon der, men en bekjent hadde fordi det manglet en dings i pakken med noe som skulle monteres. Dette var jo produsentens feil . Butikken reagerte lynkjapt. Snt liker man.

Har handlet endel hos Komplett. Bare bra service, har ftt nytt kabinett etter fraktskade.

En gang mtte jeg pusse ganske mye p for f Windows etter at Komplett hadde slettet den jeg hadde p hardisken, men det ordnet seg.

Povl: Enig der. Jeg har ogs god erfaring med Komplett..

Har hatt en reklamasjon gende i over 2 mneder, og det har ikke skjedd noe som helst, selv etter mange purringer. De svarer ikke lenger p henvendelser

Jeg kom in p bloggen da jeg ogs har en lignende drlig erfaring med NetonNet. Jeg har ogs vrt kunde hos dem lenge, men med en gang et produkt ikke fungerer er det et rent helvete f det ordnet. Saken min er fortsatt ikke lst til tross for nesten ukentlige samtaler med kundeservice og gjentatte e-poster over snart 3 mneder. Svaret fra deres kundebehandlere er enten at jeg m smre meg med tlmodighet eller at de skal underske saken og komme tilbake til meg. Dette har s langt ikke skjedd. N er tlmodigheten brukt opp, og jeg vil forflge saken hos forbrukerrdet i neste omgang. Elendig nettbutikk - anbefaler ingen kjpe noe derfra!!

Skriv en ny kommentar